Myślisz dobrze czy źle?

Sztuka podejmowania decyzji polega na nauczeniu się, jak radzić sobie z trudnymi i złożonymi problemami.
Jeśli jesteś zbyt ambitny w kwestii problemów, może nadszedł czas na zmianę?

Sztuka rozwiązywania problemów w firmach wymaga racjonalnych i zrównoważonych procesów decyzyjnych. Myśl wstecz, aby ustalić cele i zdefiniować kluczowe kroki.

Niezależnie od tego, czy próbujesz zarobić łatwe pieniądze, czy rozwiązać problem matematyczny. Wszyscy możemy poprawić nasze umiejętności decyzyjne, spędzając mniej czasu, patrząc wstecz, badając przyczyny i poświęcając więcej czasu na rozwiązywanie problemów.

Spędzasz zbyt dużo czasu na analizie?

Jeśli masz presję czasu, nie będziesz zainteresowany trudnymi teoriami poznawczymi. Zamiast tego, jak rozbić problem na części i szybko znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Podziel problemy na trzy grupy, aby ustalić priorytety:
Grupa 1 Pilna. Teraz trzeba się leczyć.
Ważna jest grupa 2. Musi być traktowany wkrótce, nie można go zignorować.
Grupa 3 może czekać. Rzeczy, które nie są pilne.

Myśl lepiej, podejmuj lepsze decyzje
Jeśli szukasz przewodnika po sztuce myślenia. Nie ma znaczenia, czy myślisz szybko, czy wolno, nie jest to gra polegająca na rozwiązywaniu problemów. W pewnym momencie będziesz musiał podjąć decyzję, ale czy jest to tak proste, jak podjęcie decyzji?

Użyj swojej intuicji, aby skomplikowany świat stał się prosty, być może lepszy sposób na podejmowanie lepszych decyzji. Uczucie żołądka może być krótkie dla lepszego podejmowania decyzji. Może także pomóc w lepszym zrozumieniu siebie i innych.

7 wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów

1. PRIORYTET; Nie możesz zrobić wszystkiego naraz. Zadaj sobie pytanie: co jest najpilniejsze i na co można czekać? Czy możesz zrobić coś, aby złagodzić presję? Co się stanie, kiedy odejdziesz?

2. Zobacz, co możesz zmienić. Nie marnuj energii na rzeczy, których nie możesz kontrolować. Spójrz na obszary, w których masz kontrolę, i popracuj nad nimi.

3. JEŚLI NIE MOŻESZ ZROBIĆ NIC; Nie ma sensu martwić się o rzeczy, których nie możesz zmienić, ale skoncentrować swoją energię na rzeczach, które mogą na ciebie wpłynąć.

4. Nie panikuj! Rzeczy nie mogą być tak złe, jak się wydają. Zachowaj spokój, weź kilka głębokich oddechów i zobacz, co możesz realistycznie zrobić.

5. OTRZYMAJ POMOC. Czy jest ktoś, do kogo możesz się zwrócić? Przyjaciel, który jest w podobnej sytuacji? Kolega z pracy czy członek rodziny? Może uda ci się znaleźć trenera lub mentora?

6. Działaj wcześnie. Większość problemów pogarsza się dopiero po ich opuszczeniu.

7. BĄDŹ REALISTYCZNY. Nie obiecuj robić rzeczy, których nie możesz zrobić.