seo" data-max-rows="2">

Prawidłowa postawa komputera ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz żyć długo, zdrowo i bez bólu. Zła postawa komputera może prowadzić do przewlekłego bólu szyi, pleców, rąk, nóg, a nawet stóp.

Większość z nas spędza niekończące się godziny na swoich komputerach każdego dnia, w pracy lub w Internecie w domu. Co gorsza, wielu z nas korzysta z laptopów. Ile razy widziałeś kogoś w Starbucks lub na lotnisku pochylonego nad laptopem? Oczywiście nie jest to prawidłowe ustawienie komputera.

Zła postawa komputera nieuchronnie prowadzi do przechylenia głowy, jednej z najczęstszych złych pozycji w naszym społeczeństwie. Dziewięćdziesiąt procent populacji ma pewną pozycję głowy do przodu. Jeśli nie zostanie skorygowana, postawa głowy do przodu może powodować różne problemy, w tym komplikacje w środkowej i dolnej części pleców, a także problemy z głową, szyją i TMJ. Szacuje się, że do dziesięciu lat życia będzie się golić.

Korekta postawy komputera wymaga prawidłowego ustawienia urządzeń, właściwego kąta widzenia i prawidłowej wysokości zapisu komputera. W połączeniu z prawidłową postawą klawiatury może to znacznie zmniejszyć obciążenie mięśni i szkieletu w mięśniach i stawach ramion, szyi, pleców i ramion.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić postawę komputera:

1. Upewnij się, że biurko i ekran komputera znajdują się na właściwej wysokości. Powinieneś patrzeć prosto w ekran, a nie w dół.

2. Trzymaj plecy prosto. Zawsze siadaj prosto i prosto. Twoje oparcie powinno być podtrzymywane przez krzesło.

3. Nie zbłądź. Sugeruje to siedzenie w pozycji pionowej. Pamiętaj, że wieszanie prowadzi do złej postawy.

4. Rozciągaj się często. Rozciąganie odciąża mięśnie i stawy oraz zwiększa elastyczność i zwinność.

5. Użyj ergonomicznie ukształtowanego, wygodnego krzesła, które zapewnia dobrą postawę. Krzesło musi mieć odpowiednie podparcie lędźwiowe i musisz z niego korzystać.

6. Zrób sobie przerwę co trzydzieści minut. Twój kręgosłup jest zaprojektowany do poruszania się, gdy nie siedzisz przez długi czas na krześle. Wstań i idź na spacer. Rozciągnij i naładuj sztywne mięśnie.

7. Użyj poduszki do postawy w domu, która pomoże Ci odwrócić złą postawę i przesunąć głowę do przodu. Poduszki do postawy to pasywny i wygodny sposób na rozciąganie nadużywanych mięśni i wzmacnianie zaniedbanych mięśni.

Jeśli czujesz się niekomfortowo podczas pracy na komputerze, zdecydowanie powinieneś sprawdzić swoją postawę. Jeśli będziesz siedzieć przy komputerze i ciągle robić to samo, odczuwasz brak równowagi mięśni. Mięśnie, które są używane wielokrotnie, nadmiernie się zwiększają, podczas gdy mięśnie, które nie są używane, są osłabione. Twoje stawy zaczynają się poruszać nierównomiernie, co prowadzi do stresu i ostatecznie do rozpadu stawów. Jest to jeden z powodów, dla których powinieneś robić sobie przerwę co około trzydzieści minut.

Jeśli staniesz się bardziej świadomy przyczyn złej postawy i zastosujesz się do tych prostych wskazówek, jesteś na dobrej drodze do wypracowania prawidłowej postawy komputera i prowadzenia długiego, zdrowego i bezbolesnego życia.